Poczucie humoru, szczypta sarkazmu i konkretna dawka optymizmu - oto ma recepta na zachowanie higieny ciała i umysłu!
Blog > Komentarze do wpisu

Czy tolerujemy mniejszości seksualne i ich prawa oraz dążenia?

Ankietę pod takim tytułem zamieściłam na blogu dawno temu. Dziś w końcu zamieszczam jej wyniki:)

Przepraszam za ten poślizg, miałam opublikować wyniki już 29 czerwca, ale nie miałam czasu, żeby ogarnąć wszystkie odpowiedzi. W ankiecie wzięły udział 52 osoby, wyniki mnie pozytywnie zaskoczyły. Okazuje się, że niewielu czytelników mojego bloga wykazuje homofobiczne i nietolerancyjne skłonności:) 

Oczywiście publikowanie wszystkich odpowiedzi mija się z celem. Wybrałam zatem najbardziej istotne, ukazujące różnorodne opinie. Zapraszam zatem do lektury! :)




CZYM WEDŁUG CIEBIE JEST TOLERANCJA?

  • Wspólną koegzystencją bez konfliktów
  • Tolerowaniem zachowań, które nas brzydzą.
  • Tolerancja to akceptacja różnic występujących między ludźmi
  • Pogodzeniem się z faktem że ktoś jest inny niż my, nie musi oznaczać akceptacji tego faktu, ale oznacza że pozwalamy komuś na bycie sobą. może nas ta osoba razić, ale mimo to jesteśmy na tyle wspaniałomyślni, że nie obchodzi nas to. tolerancja często oznacza że zwisa nam to co robią inni. Najlepiej w ogóle olewać innych, dopóki nie robią czegoś co ma na nas bezpośredni wpływ
  • Postawą, która wyklucza dyskryminację odmienności
  • Czymś niepotrzebnym
  • Amerykańską propagandą
  • Zrozumieniem postawy odmiennej od tej, jaka występuje u większości i jest powszechnie akceptowana.
  • W Polsce to słowo nabrało negatywnego znaczenia dla mnie. Tzn. toleruje się coś, ale lepiej żeby sie tego nie widziało wokół siebie. Tak w ogóle tolerancja to przyjmowanie różnorodności panującej w świecie, nawet gdy się z czymś nie zgadzamy.
  • Przeterminowane pojęcie-wytrych, warte przepracowania lub wykreślenia z repertuaru
  • Hamowaniem impulsywnych zachowań lub słów w stosunku do rzeczy, których nie akceptujemy
  • Dla mnie tolerancja wiąże się z pojęciem dobra i zła. Jeśli ktoś coś robi, co szkodzi drugiemu człowiekowi, bezpośrednio lub pośrednio, wtedy tego nie toleruję. Jeśli jest to działanie dobre lub obojętne - akceptuję i nie ma tu znaczenia rasa, przekonania, orientacja seksualna czy polityczna. A jeśli jest to zachowanie czy pogląd zupełnie inny od mojego? Wtedy nawet mnie to ciekawi! Nudziłbym się, gdybyśmy wszyscy byli tacy sami ;)

 

DLACZEGO TAK WIELE OSÓB NEGATYWNIE POSTRZEGA HOMOSEKSUALIZM?

  • Bo geja mylą z pedofilem, a lesbijki z paniami grającymi w filmach porno. Totalny brak edukacji. Druga sprawa osoby homo boja się mówić otwarcie o swoim homoseksualizmie, a ludzie powinni poznawać gejów i lesbijki z sąsiedztwa, po to aby zrozumieć, ze to normalni ludzie.
  • Bo jest ,,inny, nienormalny, dziwny" i dla wielu po prostu obrzydliwy
  • Bo prawdopodobnie każdy z panów w dzieciństwie był zaczepiany na ulicy przez homoseksualistę lub obmacywany w autobusie. To raz. Po drugie homoseksualiści tworzą enklawy społeczne mocno wspierające osoby homoseksualne, czy to w działalności artystycznej, czy zwykłej, zawodowej. Po trzecie można odnieść wrażenie, że bycie homoseksualistą daje poczucie bycia lepszym od innych, co często widać w wypowiedziach.
  • Bo słucha się kościoła zamiast zdrowego rozsądku.
  • Jednostki slabe swoja integacje ze swiatem buduja na negacji. Szczegolnie dotyczy to facetow. Chlopcy od dziecka ucza sie czego facet robic nie moze aby byc prawdziwym facetem. W szczegolnosci facet nie moze byc kobieta. zachowywac sie kobieco. nosic kobieco itd. Niewielki odsetek gejow plus transeksualisci, transwestyci i inni sa bardziej widoczni przez swoje sfeminizowane zachowanie, ktore zostalo uogolnione na reszte osob homoseksualnych. Innymi przyczynami jest indoktrynacja koscielna (choc kosciol nigdy nie potepial samych gejow). Brak edukacji. Nieumiejetnosc rozmowy na tematy seksu. I pewnie wiele innych ktorych nie wymieniam.
  • Ludzie uważają to za dewiacje, zboczenie.
  • Myślę, że u źródeł leży wychowanie i tradycja. Jednak sami homoseksualiści często przez prowokację nastawiają innych ludzi do siebie negatywnie. Homoseksualiści praktycznie dopiero teraz "wychodzą z szafy", chcą manifestować, afiszować się z tym, co może razić ludzi zamkniętych, nastawionych zachowawczo, wierzących głeboko. Wśród osób odnoszących się negatywnie znajdą się zapewne też tacy, którzy po prostu nie tolerują odmienności, jaka by ona niebyła. Niemały wpływ ma również presja środowiska, którym się otaczają, tę presję w dalszej konsekwencji na innych wywierając.
  • Z powodu zacietrzewienia, niechęci poznania kogokolwiek, z miliona innych powodów
  • Ze względu na ich agresję i próbę wmówienia innym, że tworzą normalne rodziny
  • Bo jest to kompletne odstępstwo od natury
  • Bo negatywnie odnosimy się do różnych chorób i patologii. Nie chcemy, by nas to dotknęło.
  • Bo sobie wyobrażają jak dwóch facetów posuwa się w kakaowe oko albo połyka kutasuwę i robi im się od tego niedobrze.
  • Pedały z parad, lobby, odstępstwo od normy
  • Z powodu uprzedzeń i religii
  • Ponieważ nie mówi się o tym, w Polsce to wciąż temat tabu.
  • Ponieważ niechęć jest przekazywana w rodzinnych domach pod wpływem konserwatywnych autorytetów jak np. kosciół katolicki.

 

CZYM JEST HOMOFOBIA I JAKIE JEST JEJ ŹRÓDŁO?

  • Czymś naturalnym. Źródło jest w przyrodzie.
  • Homofobia jest nienawiścią (podbudowaną lękiem) do osób nieheteroseksualnych, jej źródło jest prawdopodobnie takie jak rasizmu, antysemityzmu, ksenofobii i wszystkich innych postaw nietolerancyjnych, ale nie bardzo wiem, jakie jest ich źródło.
  • Homofobia jest nieuwarunkowanym i bezpodstawnym strachem przed homoseksualizmem. Wynika ona z niewiedzy i braku kontaktu z osobami homoseksualnymi, co wynika z tego, że owe osoby boja się ujawnić. Błędne koło.
  • Homofobia jest zwykle silnym lekiem do osob homoseksualnych. Moze miec wiele zrodel. Wychowanie i wpajanie homofobicznych przekonan. W swiecie gdzie pietnuje sie gejow ludzie o orientacji homoseksualnej moga internalizowac homofobie. Nienawidza siebie i innych gejow poniewaz boja sie przyznac do swojej orientacji. 
  • Homofobia to asocjalna postawa wobec osób homoseskualnych. Żródłem może być niewiedza, brak edukacji w tym temacie, zakłamanie religijne bądź homoseksualizm egodystoniczny
  • Homofobia to lęk przed osobami homoseksualnymi, który często prowadzi do nienawiści. Spowodowana jest przez stereotypy, propagandę kościoła
  • Homofobia to wytrych umożliwiający osobom homoseksualnym ośmieszać przeciwników w dyskusji. Dyskusja niekoniecznie musi dotyczyć spraw związanych z orientacją seksualną. Na przykład: zwolenie z pracy gej jest automatycznie klasyfikowane jako homofobia. Niezależnie od siły argumentów przemawiających za zwolnieniem z pracy złego pracownika.
  • Uznanie homoseksualizmu za dewiację i chorobę. Bierze się z niewiedzy, która rodzi strach.
  • Nie ma czegoś takiego, propagandowe słówko używane przez lobbystów i ich piewców ich destruktywnej ideologii. Patrz schizofrenia bezobjawowa
  • Strach przed tym że ktoś się zakradnie od tyłu i zapakuje ci fiuta w dupsko.
  • To naturalny odruch normalnych, zdrowych ludzi na widok zboczenia, swoje zrodlo ma w ewolucji.
  • To strach przed czymś innym, nieznanym. Ale homofobię można leczyć tak jak każą inna fobię:)

 

HOMOSEKSUALIZM JEST...


 

BYCIE HOMOSEKSUALISTĄ OZNACZA…

  • Wiele przeszkód na drodze
  • To samo co bycie heteroseksualistą
  • Że jest się wyjątkowym, bo to jednak mniejszość. pewnie trudniej znaleźć akceptację wśród hetero, za to łatwiej w mordę można zarobić, jak się jest gejem. homoseksualizm nie jest problemem dla samego homoseksualisty, a raczej dla tych, którzy go nie tolerują.
  • Bycie ścierwem
  • To prawdopodobnie okropne męki, życie w sodomii bądź w czystości
  • To samo co bycie osobą heteroseksualną. Żadnych różnic- z wyjątkiem tej oczywistej- pociągu do płci własnej.
  • Zmaganie się z nietolerancją każdego dnia, ukrywanie prawdziwej tożsamości, odrzucenie.
  • Znajdowanie przyjemności w obcowanie fizyczne z osobnikami tej samej płci
  • Kochanie osoby tej samej płci i z nią wiązania swojego życia
  • Posiadanie kłopotów, jeśli żyjesz w Polsce, która jako kraj ma kłopot z wszelkimi innościami.

 

KIM JEST TRANSSEKSUALISTA?

  • Osobą o cechach plciowych fizycznie innych niz psychiczne
  • Osobą identyfikującą się z drugą płcią.
  • Osobą o niezdeterminowanych poczuciu własnej płciowości
  • Osobą wymagającą pomocy.
  • Transseksualista jest albo osobą transpłciową albo transwestytą. Osoba taka nie identyfikuje się ze swoją płcią biologiczną.
  • Zboczeńcem.
  • Jest to osoba odmienniej płci fizycznej niż psychicznej, często za pomocą medycyny uzyskuje wygląd bardziej dla siebie odpowiedni
  • Kimś kto nie może się zdecydować czy woli mieć fiuta czy cipkę. albo kimś kto ma za złe losowi że nie urodził się jako płeć przeciwna. 
  • Osobą której płeć biologiczna nie jest taka sama jak psychiczna. odsetek osób homoseksualnych wśród transseksualistów jest taki sam jak w reszcie społczeństwa (5-10%)

 

CZY JESTEŚ ZWOLENNIKIEM ADOPCJI DZIECI PRZEZ PARY JEDNOPŁCIOWE?  


ARGUMENTY ZWOLENNIKÓW:

  • Bo nie widzę przeciwwskazań poza społecznymi, czyli oceną z zewnątrz. A mentalność powoli ale można zmieniać.
  • Jestem zwolenniczką adopcji, ponieważ każde dziecko ma prawo do miłości, czułości i opieki. Homorodzice są często lepszymi rodzicami niż heterycy, ponieważ chęć posiadania dziecka jest bardzo dobrze przemyślana a nie jest wynikiem "wpadki".
  • Jestem zwolenniczką, gdyż uważam, że osoby homoseksualne potrafią tak samo kochać, zajmować się dziećmi jak osoby heteroseksualne. Osoby o orientacji homoseksualnej także posiadają instynkt macierzyński, ojcowski. Dlaczego więc miałby nie mieć prawa do adopcji. Jestem za prawem do adopcji przez pary homoseksualne!
  • Nie stwierdzono żadnych przeciwwskazań, ani różnic w wychowywaniu dzieci przez pary hetero i homoseksualnych
  • Nie wierzę w mit o tym, że homoseksualiści wychowają kolejnych homoseksualistów (wśród dzieci rodziców homoseksualnych odsetek nie-heteroseksulnych jest taki sam jak wszędzie, czyli 5-10%)
  • Każda kochająca sie para myślaca poważnie o swoim zwiazku powinna mieć prawo do adopcji, po za tym w domach dziecka jest zbyt duzo dzieci i moim zdaniem lepiej mu będzie np u kochających go lesbijek niż w domu dziecka
  • Uważam, że rodzice homoseksualni nie byliby gorsi od rodziców heteroseksualnych, orientacja nie ma nic wspólnego z zaangażowaniem w wychowanie dziecka i miłością do dziecka

ARGUMENTY PRZECIWNIKÓW:

  • Ponieważ dzieci powinny być wychowywane w zdrowych rodzinach, ewentualnie przez osoby samotne z perspektywą bycia w parze
  • Bo dziecko potrzebuje zarówno wzorca męskiego jak i kobiecego w czasie swojego dorastania. jeżeli dziecko jest heteroseksualne to nie wyrośnie na "prawdziwego mężczyznę" jeżeli będzie miało tatusiów gejów. poza tym może być wytykany palcami przez rówieśników, za to że ma rodziców gejów.
  • Bo sodomia to grzech
  • Dzieci zasługuję na jednego ojca i jedną matkę, normalną zdrową rodzinę
  • Dziecko potrzebuje zarówno ojca, jak i matki, a nie 2 tatusiów, czy 2 mamusiów :>
  • Ze względu na nietolerancyjne społeczeństwo, prawdopodobnie gnębiące dziecko homoseksualistów.

Inne odpowiedzi:

  • Jestem zwolennikiem adopcji dziecka partnera/partnerki
     
  • Nie jestem zwolennikiem, bo to taj, jakby kazać im adoptować. Ale zgadzam się, aby pary jednopłciowe mogły to robić, gdy chcą.
  • Jeśli jest to dziecko z poprzedniego związku, to tak - jak najbardziej. Jednak jeśli chodzi o adopcję "z zewnątrz", to nie.
  • Najpierw muszę dorosnąć do myśli o dzieciach
  • Tak, ale tylko wtedy gdy alternatywą dla dziecka jest jedynie dom dziecka

 

JAKI JEST NAJWIĘKSZY PROBLEM PAR JEDNOPŁCIOWYCH WYCHOWUJĄCYCH WSPÓLNIE DZIECKO?

  • Brak regulacji prawnych- chociażby w przypadku śmierci prawnego opiekuna. No i dziecko narażone jest na prześladowanie- dzieci nikt nie uczy, że to nic złego mieć dwóch rodziców tej samej płci. 
  • Brak tolerancji i zrozumienia u osób heteroseksualnych.
  • Brak wsparcia z otoczenia, dyskryminacja takiej rodziny i dziecka przez rówieśników
  • Myślę, że brak akceptacji społeczeństwa, no i trudności w tłumaczeniu dziecku jego własnej seksualności.
  • Nietolerancje i nieuświadomione społeczeństwo wychodzące z założenia, że dziecko posiadające dwie mamusie, lub dwóch tatusiów będzie miało skrzywioną psychikę.
  • Taki, że zniekształcają u dziecka naturalną wizję rodziny
  • To ze krzywdza takie dziecko.
  • To że istnieją.
  • Zachwianie norm i brak stałych fundamentów. Kosztem dziecka próbują uzyskac akceptację ze sa normalni. Surogat.


CZY ZNASZ OSOBIŚCIE OSOBĘ HOMO, BI BĄDŹ TRANS-SEKSUALNĄ?


 

CZY ZMIENIŁEŚ/AŚ STOSUNEK DO ZNAJOMEJ OSOBY PO TYM JAK UJAWNIŁĄ SWOJĄ ODMIENNĄ (HOMO, BI, TRANS) ORIENTACJĘ SEKSUALNĄ? Uzasadnij stanowisko.

  • Znam - alenie utrzymuję kontaktów. Pomimo mojej tolerancji nie mogę przełamać się psychicznie.
  • Mój stosunek do osób ze środowiska zmienił się po tym, jak odkryłam swoją orientację. Do tamtego czasu myślałam, że to wybór, że powinni trzymać się z dala od dzieci itp.(ładny przykład totalnego braku wiedzy w temacie, prawda?). A potem sama zaczęłam dostrzegać, że podobają mi się kobiety. Zaczęłam czytać na ten temat, co pomogło mi w samoakceptacji. OD tej pory jestem przeciwna wszelkim dyskryminacjom(o ile czyjaś "inność" nie krzywdzi drugiego człowieka).
  • Przed poznaniem osób homoseksualnych szanowałem ich i tolerowałem.
  • Tak, zaprzestałem z nim kontaktów.
  • Zmieniłam stosunek do osoby bi. Początkowo uważałam osoby bi za gorsze, i takie które często zmieniają partnerów życiowych. Teraz juz tak nie uważam.
  • Zmieniłam, ale na lepsze. Bardzo cenie te osoby za to, że miały odwagę przyznać się do swojej orientacji seksualnej pomimo złego nastawienia większości naszego społeczeństwa do osób odmiennej orientacji seksualnej niż heteroseksualizm.
  • Hmm, jest jakaś bardziej interesująca, świadoma siebie, odważna, to budzi szacunek, ale i intryguje
  • Nie, sama jestem nie-heteroseksualna i nigdy nie było to dla mnie wyznacznikiem, jeśli chodzi o inne osoby. czasami tylko moja sympatia zwiększała się, a to dzięki temu, że czułam się kimś ważnym dla tej osoby, skoro się przede mną ujawniła
  • Nie, to nadal ta sama osoba
  • Tak, wielokrotnie, na gorszy, ze względu na ich ohydne czyny

 

PYTANIE SKIEROWANE DO OSÓB NALEŻĄCYCH DO MNIEJSZOŚCI SEKSUALNEJ

- JAK CI SIĘ ŻYJE W POLSCE JAKO OSOBIE NIEHETEROSEKSUALNEJ?

  • Bardzo źle, muszę ukrywać ten fakt, ponieważ jestem oceniana przez ten pryzmat jeśli już komuś o tym powiem, na przyklad chcą mnie leczyć na siłę albo odsuwają się ode mnie. To przykre i bardzo bolesne. Rodzina również się ode mnie odróciła, uważa miłość dwóch kobiet za wybryk, fascynację, nie traktuje mnie poważnie.
  • Ciężko
  • Jest ciężko ze względu na przemoc słowną, pomówienia, idiotyczne komentarze. Brak równych praw, odczuwanie bycia obywatelem drugiej kategorii. Bagatelizowanie moich problemów.
  • Jest ciężko. Mama ma problem z zaakceptowaniem mnie... W tej części rodziny, która o mnie wie pojawia się strach "co ludzie powiedzą?". Nie przejmowanie się jak będzie wyglądało moje życie... Tylko opinią innych ludzi. Inaczej jest z moimi przyjaciółmi. Oni mnie akceptują, wspierają. Często też angażują się w walkę z nietolerancją. Jeśli jednak w tym raju nic się nie zmieni to nie wyobrażam sobie życia tu.
  • Jestem osobą transgenderyczną, identyfikującą się jako nie należąca do żadnej płci, co ułatwia tzw. "passing". Oficjalnie funkcjonuje jako hetero kobieta, którą jednak się nie czuje i kwestia niemożności wyrażania siebie w otwarty sposób, konieczność dopasowywania się do pewnych schematów niejednokrtonie bywa frustrująca.
  • Nie mam wypisane na czole ze jestem gejem. Mam bardzo meskie zainteresowania i wyglad. Wiekszosc facetow widzi we mnie wzorzec meskosci. Bycie gejem w takiej sytuacji nie stwarza mi wiekszych problemow. Fajnie by bylo gdyby wiecej osob bylo wyluzowanych seksualnie. 
  • Nie ujawniam swojej orientacji za względu na strach przed odrzuceniem i nienawiścią
  • Tak dobrze, że planuję wyjazd do Angli. Najlepiej na stałe.
  •  Jak obywatel drugiej kategorii
  • Zawodowo ok, gdyż nie jestem wyoutowana, a jeżeli ktoś coś podejrzewa, to nie daje mi tego odczuć, więc jest ok. Ale prywatnie ciężko - nie mogę się w kawiarni/restauracji przytulać, dotykać partnerki, publicznie ją pocałować i zachowywać się tak, jak zachowują się zakochane osoby hetero.
  • Źle, dorastanie pełne lęku i niepewności, ogromne kompleksy, walka z samym sobą, trudna i powolna akceptacja przez siebie samego i rodzinę, teraz trwały wieloletni związek bez żadnych praw

 

JAKICH ZMIAN POTRZEBUJE POLSKA W KWESTII PRAW MNIEJSZOŚCI SEKSUALNYCH?

  • Dostosowania prawa do poziomu bardziej rozwiniętych krajów, lepszej edukacji seksualnej i pomocy psychologicznej dla homoseksualistów. Więcej rzetelności a mniej propagandy.
  • Kara śmierci za promowanie homoseksualizmu.
  • Małżeństwa bez względu na płeć partnerów, choć niekoniecznie pod tą samą nazwą.
  • Mądrego parlamentu.
  • Polska potrzebuje zrozumieć, że homoseksualizm to nie choroba. Polska potrzebuje się o homoseksualizmie dowiedzieć więcej, bo póki co myśli stereotypami, które zazwyczaj mijają się z prawdą.
  • Polska powinna zakazać propagowania sodomii.
  • W skrócie - więcej tolerancji
  • Przede wszystkim-edukacja antydyskryminacyjna w szkołach od najmłodszych lat i zmiana nastawienia społeczeństwa. jeśli chodzi o kwestie prawne to związki partnerskie z takimi samymi prawami jak małżeństwa heteroseksualne.
  • U nas, za sprawą tradycji, Kościoła, społeczeństwa, zmiany te będą przbiegały jeszcze długo i boleśnie. Ale czyż feministki na przełomie XIX/XX wieku nie miały podobnych problemów? Dziś to już co innego i myślę, że podobnie będzie to wyglądało w przyszłości z mniejszościami seksualnymi. Polska potrzebuje na początek regulacji prawnych dotyczących związków i otwartej dyskusji na tematy związene z orientacją seksualną. Wcześniej jednak potrzebna jest akceptacja społeczeństwa umożliwiająca konstruktywny dialog i pokora środowisk LGBT - jej czasem chyba brak...
  • Wyrównanie praw, zaostrzenie kar za homofobiczne zachowania, treści, czyny...
  • Najważniejszą kwestią jest zagwarantowanie praw zawartych w większości w ustawie o związkach partnerskich - dziedziczenie, kwestie leczenia i pochówku, odmowy zeznań, wspólnego opodatkowania etc. Uważam, że zagwarantowanie takich praw z czasem korzystnie wpłynęłoby także na tolerację społeczeństwa poprzez ukazanie podobieństwa w codziennym życiu.

 

CZY JESTEŚ ZWOLENNIKIEM UCHWALENIA W POLSCE USTAWY O ZWIĄZKACH PARTNERSKICH DLA PAR HOMO I HETERO-SEKSUALNYCH?


Inne odpowiedzi:

  • Jestem za wprowadzeniem homo-małżeństw:)
  • Jeśli ludzie się kochają, papierek jest zbędny.
  • Powinna panować równość małżeńska.
  • Chciałbym małżeństw dla par homoseksualnych.
  • Jest różnica - para homo, para hetero - dlatego powinny być to różne ustawy.
  • Jest mi to obojętne, chociaż wiem też, że wielu parom rozwiązałoby to sporo problemów
  • Jestem przeciwny państowej regulacji takich spraw
  • Mam gdzieś polskie ustawodawstwo
  • Tak, ale są rzeczy ważniejsze dla polski na teraz

 

Załączam również wyniki sondy na temat homofobii w Polsce

niedziela, 17 lipca 2011, merka1986

Polecane wpisy

Komentarze
2011/07/17 22:42:04
Polacy są nietolerancyjni ale widzę, że czytelników masz raczej normalnych:) Pozdrawiam
-
sarenkasarna
2011/07/17 22:43:57
Polska to w ogóle jakiś dziwny kraj. W innych państwach przymykają oko na mniejszości seksualne, ale nie u nas. Zawsze są jakieś problemy. Ja tam jestem neutralny w tych sprawach.
-
Gość: ktoś, *.nysa.3play.net.pl
2011/07/18 00:47:23
Skoro homosie tak kochają dzieci to niech żadnego nigdy nie adoptują bo zgotują mu piekło... Poza tym niech sobie żyją spokojnie. Ci, których znam mają się dobrze i nie potrzebują do tego żadnych praw czy akceptacji. Pozostali chyba zbytnio marudzą :P
-
2011/07/18 05:16:02
Tolerancja odmienności w Polsce to nadal gorący temat i prawie nikt nie przechodzi nad tym do porządku dziennego, jakby było to oczywiste. Krzyczą zarówno zwolennicy, jak i przeciwnicy. Chciałbym, aby w naszym kraju było po prostu normalnie.
-
Gość: L, *.kormoran-net.pl
2011/07/18 10:39:10
@ ktoś

Bredzisz
-
Gość: Phill, *.opera-mini.net
2011/07/18 20:37:04
@ktoś
Dość swobodnie piszesz w tym temacie... :) Muszę przyznać Ci rację w kwestii dzieci. Myślę, że nie powinni mieć tego prawa przynajmniej do czasu, kiedy ogólna tolerancja i zrozumienie w tym zakresie znacznie wzrośnie, dlatego warto rozmawiać i pisać na ten temat.
Pozdrawiam. Janek
-
2011/07/19 16:44:18
Świetny tekst, jak wszystkie które piszesz:) Myślę, że najpierw trzeba zmienić świadomość Polaków, bo bez tego ani rusz. Ale z tym może być ciężko... Pozdrawiam:)
-
Gość: L, *.kormoran-net.pl
2011/07/19 21:34:52
Polacy są homofobami, to fakt.
-
2011/07/20 11:37:55
@ ktoś

@ Phill

Każdy ma prawo do posiadania potomstwa, homoseksualiści również odczuwają taką potrzebę, są opiekuńczy, troskliwi i kochający. Mamy tylko jedno życie - dlaczego ktoś ma pozostać bezdzietny tylko dlatego, że społeczeństwo jest tak hermetyczne i uparte? W wielu krajach nie ma problemu z tolerancją, dlatego jak wielu z Was, jestem zwolenniczką edukacji. Jednak na przeszkodzei staje kościół, tradycja i często sami rodzice, którzy nie chcą, aby dzieci uczyły się o homoseksualizmie, nazywając to PROMOCJĄ a nie RZETELNĄ WIEDZĄ.. Przecież homoseksualiści zawsze sie rodzili, rodzą i będą rodzić. Musimy w końcu przestać się bać o tym mówić i udawać, że nie istnieją a jak wychodzą na ulicę, odwracać wzrok albo nazywać ich zboczeńcami. Tolerancji należy uczyć a bezczynność szkół, władz, społeczeństwa i tak dalej..nie daje mniejszościom nadziei na zmiany, dlatego powinni ostrzej i głośniej domagać się swoich praw, bo nawet w konstytucji są pominięci...
-
2011/07/20 15:14:38
Przeczytałam wyniki Twojej ankiety... Ogólnie mogę przyznać, że z jednej strony cieszę się, że większość ludzi jednak poprawnie udzieliła odpowiedzi na zadawane przez Ciebie pytania ( co oznacza, że mają poprawną wiedzę na ten temat). To jednak z drugiej strony przerażają mnie opinie osób, które wypowiedziały się bardzo negatywnie, czasami nawet "wulgarnie". Mam nadzieje, że z czasem w Polsce coś się zmieni...mam na myśli pożądną edukację seksualną w szkołach, może to przyczyni się do zmiany stopnia wiedzy na ten tematy dotyczące seksualności. Ale tym, oficjalnie powinen zająć się rząd...Uważam jednak, że "my" również mamy na to wpływ. Możemy przecież otwarcie mówić jak jest, opierając się na faktach, badaniach itp. Oczywiście najpierw musimy mieć rzetelną wiedzę na ten temat...
Apeluję do wszystkich, którzy uważają homoseksualizm za "chorobę", "zboczenie"itp., aby zapoznali się z wiarygodnymi źródłami na ten temat. Polecam przede wszystkim zapoznanie się ze stanowsikiem Polskiego Towarzystwa Seksuologicznego..!:)
Może to rozjaśni Wasze umysły i sprawi, że większość z Was zrozumie, że homoseksualizm nie jest "chorobą"

Ps. W roku 1973 Amerykańskie Towarzystwo Psychiatryczne wykreśliło homoseksualizm z międzynarodowej listy zaburzeń psychicznych i emocjonalnych.
W roku 1991 Światowa Organizacja Zdrowia (WHO) również wykreślila homoseksualizm z listy chorób Światowej Organizacji Zdrowia...

Tak więc, dalsze nazywanie homoseksualizmu "chorobą" jest po prostu głupotą i wskazuje na fakt, iż nie wszyscy potrafią czytać ze zrozumieniem oraz wierzyć faktom:)
Pozdrawiam
-
2011/07/21 13:28:47
@ delikatna88

Inni powinni się od Ciebie uczyć! :)
-
2011/07/21 19:45:09
Ten kto napisał, że homoseksualiści to ścierwa, sam jest ścierwem i niech się wali! :D
-
2011/07/26 13:13:58
:)
-
Gość: Labryska, *.173.12.105.tesatnet.pl
2011/10/25 01:57:42
Cieszy coraz większa liczba życzliwych, wyrozumiałych wypowiedzi. I nawet tak duży procent poparcia przy homorodzicielstwie, jakiego bym się nigdy nie spodziewała, miłe zaskoczenie :) zakochana-w-dziewczynie.blog.onet.pl
-
2011/10/29 23:19:52
@ Labryska

Jak widać mam naprawdę fajnych czytelników :D
-
annakasprzyk
2012/04/28 22:44:03
OPTYMIZM. ODŻYWIANIE/INFO. (BIOLOGICZNA POMOC !!). *****

IRL KRAKÓW:
Kumulację naturalnej energii seksualnej UZYSKUJEMY zwiększając znacznie spożycie tzw. GLUKOZY naturalnej. Nasz organizm odzyskuje tj. pozyskuje tę energię z: ryżu, wszystkich kasz, warzyw strączkowych, a więc z fasoli, grochu oraz z soczewicy, również ze wszystkich owoców i pozostałych warzyw. Największą jednak koncentrację uzyskujemy w strukturze żywieniowej jaką stanowią: CHLEB typu KR-IRL, CHLEB NA OSTEOPOROZĘ-IRL, CHLEB NA OTYŁOŚĆ-IRL oraz tzw. CHLEB NA CUKRZYCĘ-IRL, jak również; CHLEB ANTYMIAŻDŻYCOWY-IRL. Przygotowanie takich produktów realizuje się poprzez gotowanie, a następnie pieczenie.

TO TWORZY BEZSPRZECZNIE PRODUKT SILNIE ENERGETYCZNY:
Tzw. koncentrat glukozowy !! Wobec tego w seksie powinien być produktem jednoznacznie ZALECANYm. Odnośnie konsumpcji to ostatnie słowo, co oczywiste należy zawsze do naszego lekarza rodzinnego.

PUENTA:
SEKS; Z ENERGETYCZNYMI TZW. NISKIMI WĘGLOWODANAMI, TO ŻYCIOWE REALIA !! *****

PRZEPISY te, są zamieszczone na stronie internetowej; *****
Skrót adresu strony w Internecie_______: INSTYTUTIRL
ADRES_______: www.instytutirl.com.pl/index6.php

BH.601.
ENGLISH VERSION: www.instytutirl.com.pl/index9.php

Biologia, medycyna.
O mnie - magister nauk politycznych; otwarta na świat i ludzi aczkolwiek wątpiąca, pytająca i negująca; sarkastyczna krytykantka (trzeba mieć niezłą dykcję, żeby to właściwie wymówić); początkująca optymistka i realizatorka marzeń - od niedawna właścicielka własnej firmy - no tak już jakoś mam ;)
MASZ PYTANIE, SUGESTIĘ ALBO PROPOZYCJĘ PRACY DLA MNIE - PISZ! szklankadopolowypelna@poczta.fm :)

Popieram Internet Bez Chamstwa

OCEŃ TEGO BLOGA
JEST ŚWIETNY
JEST BARDZO DOBRY
JEST DOBRY
JEST PRZECIĘTNY
NIE PODOBA MI SIĘ
JEST BEZNADZIEJNY


MOJE SONDY
Najlepsze Blogi